sobota, 25 lutego 2012

strach

Pamiętam kiedy po raz pierwszy przeczytałam te słowa...przeczytałam, pobiegłam wzrokiem za treścią dalej a następnie wróciłam linijkę czy dwie wyżej i przeczytałam słowa jeszcze raz i jeszcze raz i kolejny.

Na długo o nich zapomniałam chociaż przepisany na kartkę cytat nosiłam kiedyś w portfelu. Teraz do niego wracam tak jak i do ostatniej części napisanej przez Franka Herberta... litania Bene Gesserit przeciw strachowi "Diuna".

Nie mogę się lękać.
Strach zabija umysł.
Strach jest małą śmiercią, która niesie ze sobą całkowite unicestwienie.
Stawię mu czoło.
Pozwolę aby zalał mnie, przelał się przeze mnie, a kiedy odpłynie obrócę oko swej jaźni i spojrzę na jego drogę.
Tam, gdzie przeszedł strach, nie będzie już nic.
Zostanę tylko ja


Oryginał...

I must not fear.
Fear is the mind killer.
Fear is the little death that brings total obliteration.
I will face my fear.
I will permit it to pass over me and through me.
And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Where the fear has gone there will be nothing.
Only I will remain.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz